Forum  | Seneste nyheder | Kalender | Grejmarked | Bruger logind
Forrige | Næste
Afstemning
Antal registrerede brugere: 7365
Status: Du er ikke logget ind!
Ny bruger: Bliv oprettet som bruger
FANGSTRAPPORTER

Sted:Langholt
Bemærkning
Tur til grusgrave

Vi ankom til de lånte søer ved Langholt omkring kl. 9.30. der var lidt fælles information omkring fiskeriet, og derefter gik vi ned til søerne. Jeg startede med at fiske lidt med spin-der, g der fangede jeg en Aborre på ca. 24 cm. Jeg tog et par kast mere, men det gav ikke noget. Så gik jeg over til prop og orm. Jeg kastede den over til den ene side langs nogle siv, og fiskede på ca. en meters dybde. Der gik et par timer uden der skete noget, overve-jede min far og jeg at tage hjem, men så fangede jeg en masse aborre, og så besluttede vi os til at blive hvilket var et ret godt valg. Lidt efter kom der et godt hug, men den gav ikke rigtigt noget modstand de første par meter, men så tog den ved. Den trak flere meter af linen af, og gik ned i dybet. Jeg pressede fisken lidt hårdere, da jeg have en god line på. Stille og roligt kom den tættere og tættere på. Da den ind på ca. 2 meters afstand fra kan-ten, gik den ned i dybet igen, og kunne starte forfra. Hele fighten varede omkring 15 – 20 minutter med tovtrækkeri. Til sidst blev den dog træt, og jeg fik hjælp til at nette fisken. Da jeg fik den op på land, vidste jeg ikke helt hvad det var for en fisk, men Daniel, som er me-defisker, kom hen og fortalte mig at det var en suder, en meget flot suder. Han gættede på at den vejede omkring de 3 kg, så vi fik den vejet. Vægten viste 3,5 kg. Jeg vidste ikke om det var godt, men Daniel fortalte mig at der er ikke mange der fanger en suder over 3 kg. Så det var en rigtig stor suder. Vi målte den til 55 cm, og så kom den ned i hans keepnet, så de andre deltagere kunne se den. Resten af turen fangede jeg ikke rigtigt noget, men jeg var meget glad for min fangst. Da de andre havde fået den at se, satte jeg den ud igen, og den svømmede stille og roligt ud i søen, og ned i dybet igen.

Send din kommentar
Der er ikke indsendt nogle kommentar

Du skal være logget ind for at indsende en kommentar