Forum  | Seneste nyheder | Kalender | Grejmarked | Bruger logind
Forrige | Næste
Afstemning
Antal registrerede brugere: 7365
Status: Du er ikke logget ind!
Ny bruger: Bliv oprettet som bruger
FANGSTRAPPORTER

Agn:Specimen Baits Vanilla Boilie
Sted:Parksø
Bemærkning
Vi havde været så heldige at få lov til at komme med på en personale tur til en sø beliggende i en dyrepark. Søens farverige karper havde vi drømt om i mange år og utallige pakker toastbrød var blevet brugt i årenes løb på at fodre dem op til overfladen når nu man ikke måtte stå der med stang og krog.

Endelig kom chancen dog - det var en "once in a lifetime" oplevelse og det skulle bare nydes.

Det var derfor med en hel del fiskefeber at vi stod ved søen med de andre fiskere og riggede til. Hurtigt blev der smidt brød ud på overfladen men alligevel gik der lidt tid før de første fisk viste sig. Jeppe var den første der krogede en fisk som tog et stykke brød fisket på overfladen og mens han fightede denne krogede jeg også en fisk så vi stod sammen og fightede to hårdtfightende karper. Totalt sjovt.

Vi fik nettet fiskene og vejet dem til 2,6 og 3,4 kg. Skælkarper begge to. Det viste sig dog at fiskene hurtigt fandt ud af at det vrimlede med fiskere og derfor hurtigt gik dybere ned. Desuden var der for mange fiskere og mens vi fik taget billeder af vores karper kom der 3-4 andre fiskere og overtog broen vi havde stået på. Vi bevægede os derefter lidt rundt uden at kunne finde så mange fisk og prøvede derefter at fodre lidt op uden resultat. Pludselig kom vi til et lidt mere stille sted hvor der også gik et par fisk og jeg fik kroget en super flot rød koi på omkring 5 kg. som gav en forrygende fight. Desværre blev linen pludseligt slap og jeg kunne konstatere at knuden til krogen var gået op. Øv!

Vi gik derefter over broen og ned ved nogle buske da jeg havde set en stor fisk ved noget grøde som lå 15 meter ud fra disse. Der kom også jævnligt fisk forbi her. Den store fisk viste sig at være en af guldgræskarperne men den gik så langt ude at jeg ikke kunne fiske den med brød så i stedet tog jeg en flydende vanilje boilie fra Specimen Baits på. Den viste dog ikke rigtig interesse. Pludselig kom en lille karpe svømmende tæt på, boilien blev placeret foran den, den tog den og der blev givet modhug. Af en eller anden grund blev den dog ikke kroget. Lige efter ser jeg guldgræskarpen komme svømmende noget tættere på og placerer boilien nogenlunde foran den. Den stopper, stiger mod overfladen og suger boilien ind. Den vender sig dog ikke så jeg venter til den lige synker lidt ned i vandet før et hårdt modhug bliver givet. Fisken er kroget og er meget tung. Fighten forløber dog stille og roligt og et minut efter har Jeppe nettet kæmpefisken. Fuldstændig euforiske får vi vejet fisken til 10,3 kg! Den største guldgræskarpe fanget i Danmark indtil videre.

Fisken er dog utroligt træt og vi må bruge omkring en time på at genudsætte den da den bliver ved med at miste balancen hver gang vi tror den er klar.

Derefter kan vi begynde fiskeriet igen som dog er svært men ved hjælp af teamwork, mobilitet og erfaring får først Jeppe kroget en hvid koi på knap 3 kg. og derefter gør jeg ham kunsten efter. Begge disse fisk bliver taget på brød og vi kan afslutte turen meget tilfredse eftersom vi har fået en af søens allerstørste fisk!

Send din kommentar
Lars Larsen
Lækker fisk, ikke noget man ser hver dag
Raymond Holm
Super lækker fisk.
Har tit tænkt på at smugle en stang med ;-)
Nej selvf. ikke men har også stået med toastbrød og fodret de smukke fisk mens familien sad og spiste frokost.
Heldige asen :)
Raymond Holm
Ved du om der blev fanget sølvkarper?
Jeppe Højrup
Der blev ikke fanget sølvkarper da vi var der men der blev fanget en på en tidligere tur. Den vejede vist nok 10,8 kg. Generelt blev der faktisk ikke fanget særligt meget da vi var der. 22 fisk ti omkring 20 deltagere tror jeg slutresultatet blev. Hvor dumt det end lyder så var fiskene faktisk rigtigt svære:)
Henrik Berg
Tillykke med fangsten, god rapport...

Misundelsen er stor fra min side ;o)

Hilsen
Henrik
Lasse R. K. Petersen.
Jep tillykke med dyret, speciel fisk! Men hold den noget bedre end anden gang, lidt "lakse" billede =)
Lasse Højrup
Jeg holder den i gaffen næste gang ;-)
Mads Hussing
En løkke rundt om halen og så med hovedet nedad - det må være det næste. Sådan så jeg en græskarpe blive holdt i en lokalavis. Den stolte fanger på 7-8 år stod med sin morfar og viste den MEGET døde græskarpe frem....
Thomas Vestergård
Nice fish ;)

Du skal være logget ind for at indsende en kommentar